Friday, April 1, 2011

YA HABIBI ALIBABA... MAKAN LAGI

ZAM ZAM ARABIC FOODS... kali ni saya cuba makanan Arab. Sebelum ni pun dah beberapa kali saya cuba tapi asyik di Sahara Tent je... lama-lama boring gak. Dan semasa di Egypt malahan di Schenzen, China... saya juga berkesempatan merasa masakan Arab. Boleh la... tapi saya agak kurang menggemarinya. Tapi dek kerana hari-hari lalu kat Seksyen 9, Shah Alam tu... dok lintas hormat kedai ni, tak tahan jugak beb. Nak kena kasi try test gak.


Besar kedai nih... size 3 buah lot kedai. Agak besar ruang bawah kedai nih... walaupun takde aircond Indonesia kata ASEH, takde la panas sangat. Saya tak pasti samada kedai ni ada provide tingkat atas... nampak macam ada. Tak kisah la... meh kita tengok apa ada dalam ini kedai.


Amacam... nama nasik ni... LAMB MANDY... yup, memang Arab ni tak reti langsung makan sayur. Nasi ala-ala briyani nih memang sedap... panjang-panjang nasi dia. Rasanya sama la seperti Lamb Mandy di Sahara Tent tapi saya rasa Lamb di Sahara Tent lebih sedap dari sini... tapi confirmed tak sesedap lamb yang saya makan di gerai di Schenzen.


Sayur takde tapi orang Arab ni makan sup... sup ni dipanggil sup sayur tapi tak nampak timbul sayurnya, banyak jenis kacang dalam sayur nih. Boleh la tahan sedap... hehehe boleh la.


Gambar ni cuma hiasan semata-mata... tak tau sedap ke tak. Haha... tak sempat nak rasa sebab dah kekenyangan makan Lamb Mandy... maybe next time.


Kek.... ye ini adalah gambar kek yang nampaknya macam manis sangat... so tak pasti la samada akan try nanti ke tak sebab... MANIS nampak rupanyer... hehehe



... jangan tanya saya apa benda ni. Saya pun tak sempat nak tanya sheikh tu apa nama makanan nih.


Ini pula ada sejenis kuih manisan bernama Baqlawa... manis beb tapi boleh tahan la sedap.


Inilah interior kedai ni... actually deco ni lebih kurang la macam kedai makan yang ada di Mesir. Tapi saya rasa kedai ni lagi cantik kot.

So... agak-agak selera makan ada naik beb? Meh saya tunjukkan harganya


Cuba korang tengok betul-betul harga 2 Milo Ice tu... RM10... SEPULUH HENGGET. Mana ada kedai dalam Shah Alam yang jual 2 gelas Meylo Es sampai SEPULUH HENGGET.

Kalau sesiapa yang berminat nak makan di sini... datang la sebelum pukul 12.30... takut takde tempat kosong belah dalam. Tempat duduk di luar agak panas kalau tengahari... happy eating guys.

3 comments:

  1. mahalnye milo die.......
    gelas besar macam mangkuk ka?

    ReplyDelete
  2. haha... takde la besar macam mangku tapi sama size dengan gelas juice yg slim tu... so memang tak berbaloi la

    ReplyDelete
  3. kebetulan saya baru jer upload semalam gambar2 masa makan kat Sahara Tent dan zam zam ngan famili di cawangan Shah Alam.
    Senang2 tu singgah la yer blog saya kat www.blogmakanbest.blogspot.com topik pasal makan makan dan makan 100% hehe...takde topik lain..
    Kalu tak keberatan register la sebagai follower blog saya ok TQ TQ TQ bebanyak

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...